گوص درد و اعصاب

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام پدر من مشکل اعصاب دارند و با تجویز پزشک قرص مصرف میکردند وقتی چند روز قرص ها رو ترک کردند و شاید یکم فشار به اعصاب وارد شده اطراف گوش و فکر کنم خود گوششون دچار درد شده و مثل اینکه الان نفسشون یه جورایی تنگه و اب از گلوشون با سختی پایین میره ایا بهخاطر ترک قرص هاست مشکلشون چیه ایا خطرناکه چی مصرف کنند

حل شده 0
گوش و حلق و بینی fatimanaz81 1 پاسخ 931 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۶ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام.
    قطع ناگهانی داروها بدون هماهنگی با پزشک معالج می تواند برای فرد بسیار مشکل ساز شود، بنابراین بهتر است پدر در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کرده و طبق نظر ایشان داروها را مجددا آغاز نمایند. علت قطع داروها هرچه که باشد بهتر است با پزشک معالج مطرح شده و درباره راه حل آن مشکل گفتگو و تصمیم گیری به عمل آید.
    علایمی که توصیف می کنید بیشتر شبیه علایم نوعی عارضه دارویی به نام دیستونی است که معمولا در طی مصرف داروهای آنتی سایکوتیک (ضد روانپریشی) و در عدم حضور داروهای آنتی کولینرژیک رخ می دهد. احتمالا اتفاقی که برای پدرتان افتاده این است که نیمه عمر داروی آنتی کولینرژیک (بی پریدن یا آرتان) گوتاهتر از داروی آنتی سایکوتیک بوده و زودتر از خون حذف شده و وجود آنتی سایکوتیک در خون در غیاب انتی کولینرژیک سبب ایجاد دیستونی شده است. درمان در این موارد معمولا تجویز خوراکی یاتزریق عضلانی یا وریدی داروی بی پریدن است. اما قبل از هرچیز لازمست پدرتان به نزد روانپزشک بروند.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ