کمبود ویتامین دی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام و خسته نباشید من یه دختر دو سال و سه ماهه دارم.ازمایش ویتامین دی ۱۴ گزارش شده میخواستم ببینم باید امپول بزنه یا چیز دیگه ای باید بدم.لطفا راهنماییم کنید.

حل شده 0
کودکان جامه بزرگی 1 پاسخ 1143 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر زهره خواصی
    0
    فروردین ۳۱, ۱۳۹۶ در ۵:۲۳ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    جهت درمان کمبود ویتامین D ذخیره ای، معمولا" فرم پرل ۵۰۰۰۰ واحدی هفتگی را میدهیم، و تنها مواردی که بیمار مشکلات گوارشی و بلع دارد و یا قادر به خوردن ازراه دهان نمیباشد، از فرم تزریقی استفاده میکنیم و به تجربه ثابت شده یک تک دوز ویتامین D تزریقی به صورت depo باعث رسیدن به سطح مناسب ویتامین D برای چند هفته نمیشود و ذخایر ویتامینD باید به تدریج به سطح طبیعی برسد یا باعث یک سطح توکسیک یا مسمومیت میشود. و همچنین مواردی ازحساسیت به ماده نگهدارنده آمپول دیده شده است.
    ۶عدد هفتگی، یعنی هفته ای یک عدد پرل ویتامین D.
    اگر قادر به خوردن پرل ۵۰۰۰۰ بود، هفته ای یک بار بدهیم، اگر قادر به بلعیدن آن نبود، یا با سرسوزن استریل مایع آن را خالی کنید، یا به هر روشی پرل را پاره کرده و مایع داخل ان را با غذا و ترجیحا با غذای چرب، مثلا" یک قاشق روغن زیتون بدهید، یا کپسول را با آب خیس کرده تا نرم شود و قادر به بلعیدن باشد، یا برخی پرل را داخل غذای بچه میگذارند.
    ضمنا تاکید میکنم که علاوه بر درمان کمبود ویتامین دی کودک شما باید نیاز روزانه 700 میلی گرم کلسیم خود را از طریق رژیم غذایی یا مکمل تأمین کند، که به طور مثال معادل حدود دو و نیم لیوان شیر یا ماست می باشد.


    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ