میگرن در بارداری

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام من میگرن شدید و تقریبن روزانه داشتم خیلی دنبال درمان رفتم ولی درست نشدم تا که باردار شدم و الان تو هفته شش هستم و مرگو جلوی چشمام می بینم درد داغونم کرده فقط اتاقو تاریک می کنم و دوست دارم سرمو محکم ببندم دردش غیرقابل تحمله قبل بارداری مدام بستری میشدم تا بالاخره ساکت می شد اما تو بارداری نمی دونم واقعن چیکار کنم دکتر عمومی گفت استامینوفن اما مگه استامینوفن درد به این وحشتناکی رو آروم می کنه اصلن انگار آب خوردی آیا مسکن دیگه ای میشه خورد بالاخره یه چیز می تونم بخورم تا درد یکم کاهش پیدا کنه چون دکتر زنان می گه خود درد برای زن باردار و جنین خوب نیست توروخدا یه مسکن معرفی کنید نگید که باید مراجعه کنم به دکتر که رفتم و نتیجه نداده خواهش می کنم نجاتم بدید

حل شده 1
مغز و اعصاب نازنین 1 پاسخ 907 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر هادی قره باغی
    0
    مهر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۹:۳۴ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    میگرن در اکثر موارد در طی بارداری بهبود نسبی پیدا می کند که متاسفانه در مورد شما هنوز این بهبودی شروع نشده است.
    با توجه به سن حاملگی شما، جنین در دوره رویانی است و به عوارض داروها حساس است و اکثر داروهای مسکن یا پیشگیری کننده از سردرد در این سن حاملگی محدودیت مصرف یا توصیه به مصرف دارو فقط در صورتی که فواید بیش از مضرات باشد دارند.
    بجز استامینوفن 500، قرص متوکلوپرامید برای تهوع و تاحدودی کاهش درد کمک کننده است و شربت دیفن هیدرامین برای بهبود وضعیت خواب و تا حدودی آرامبخشی کمک کننده است.
    توصیه های تغییر شیوه زندگی مثل پرهیز از استرس، خواب منظم، وعده های غذایی منظم،
    پرهیز از غذاهایی مانند پنیر، کاکایو، فست فود، نوشابه گازدار، ادویه جات، غذاهای ترش ممکن است کمک کننده باشد. درطی حمله دراتاق تاریک و ساکت و به دوراز بوهای تند استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید.
    من مصرف داروهای پیشگیرانه و مسکن های قوی را تا پایان هفته 12 توصیه نمیکنم، بعد از آن برخی داروهای گروه c قابل استفاده اند، برای مثال تسکین درد شدید با استامیتوفن کدیین و در بعضی شرایط آمپول دگزامتازون مفید است.
    بعد از هفته 12 ، بعنوان داروی پیشگیری کننده، میتوان از داروی دوکسپین کمک گرفت، نوع خارجی آن بانام دونورین 10( شروع با هرشب نصف) اغلب مفید است.
    تمامی داروهای توصیه شده نیازمند تایید پزشک معالج شما هستند.
    نکته آخر اینکه مسکن قوی در اواخر بارداری هم منع مصرف دارد و با عوارض قلبی در جنین همراهست.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ