مونونوكلئوز عفوني مبتلا شدم؟

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام و خسته نباشيد
٢٤ ساله هستم، مذكر
همسر بنده تقريبا از سال پيش تحت درمان سرطان غدد لنفاوي قرار گرفتند و تقريبا در همين مهر ماه دوره درمانشان تمام شد و به ما گفتند كه بهبود يافته. بعد از مدتي غدد لنفاوي گردن خودم هم متورم شد و طبق بررسي هاي سونوگرافي و ازمايش خون دكتر گفتند كه غدد ري اكتيو هستند و ازمايشتون هم مشكلي نداره. از علائم الان بنده نيز خستگي زياد و تورم غدد گردن است و مقداري تب در پيشاني كه حس ميكنم گرمه اما در هنكام استفاده از دماسنج دهاني گويا نورماله. طبق سرچي كه در اينترنت زدم به مونوكلئوز عفوني رسيدم ايا ممكن است طبق نشانه هايي كه دارم به اين بيماري مبتلا شده باشم؟
ممنون

حل شده 0
داخلی behnams 1 پاسخ 908 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

    0
    دی ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۵ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    یکی از علايم مونونوکلئوز عفونی تورم غدد لنفاوی میباشد ولی سایر عفونت ها و علل دیگر هم میتوانند باعث این تورم بشوند، ضمن اینکه مونونوکلئوز عفونی علائم دیگری هم دارد مثل تب و لرز، گلو درد، ضعف و بی حالی شدید و درد شکم.
    ولی اگر برایتان تشخیص ری اکتیو بودن غدد لنفاوی داده اند این به علت هر التهاب و یا عفونت میتواند اتفاق بیفتد. اگر آزمایش شما منفی بوده به احتمال زیاد عفونت باکتریال نیست و نیازی به آنتی بیوتیک ندارید.
    در صورت باقی ماندن آنها بعد از ۳ ماه، بهتر است مجدد به پزشک مراجعه کنید تا در صورت صلاحدید پزشک، مجددسونوگرافی و یا نمونه برداری برایتان انجام شود. ولی معمولا بعد از این مدت خود به خود تورم از بین میرود.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ