مشاوره چشم پزشکی جهت فیلمنامه

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام و احترام
بنده فیلمنامه نویس هستم و برای نگارش فیلمنامه جدیدم که در مورد شخصی است که چشمانش را از دست داده مزاحمتون شدم چند تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بفرمایید و در کل در خصوص فیلمنامه بنده را راهنمایی بفرمایید.
ماجرای فیلم اینگونه است که شخصی بر اثر بی دقتی به هنگام جوشکاری دچار سانحه می گردد و هر دو چشمش به دلیل پریدن ذرات آهن و الکترود نا بینا می شود و به مدت ۶ ماه فقط یک نقطه سفید و تار می بیند و در طول این مدت با انجام آزمایشات مختلف چشم پزشکی و بعد از چندین عمل بالاخره بینایی خود را تا حد زیادی به دست می آورد.
سوالم این است اول اینکه آیا عمل جراحی برای بهبود بینایی همزمان در هر دو چشم انجام می شود یا یکی یکی به نوبت
دوم اینکه آیا نیاز هست چندیدن عمل برای بینایی صورت گیرد یا یک عمل جراحی کافیست البته گذشت مدت ۶ ماه زمان برای سایر پارامترهای داستان فیلمنامه ضروری است
سوم اینکه بر فرض درست بودن مساله آیا چشم بیمار در طول این ۶ ماه در فیلم عادی به نظر می رسد یا نیاز به گریم و وجود پانسمان های مربوط به چشم است
پیشاپیش از حسن توجه و شکیبایی جناب عالی سپاسگزارم

حل شده 0
چشم پزشکی حمیدرضا 1 پاسخ 512 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر بهزاد صفرپور
    0
    آذر ۱۱, ۱۳۹۶ در ۱:۰۶ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام
    معمولا جوشکاری به خودی خود سبب نابینایی نمی شود ولی ورود جسم خارجی به داخل چشم می تواند سبب آسیب به ساختارهای چشمی شود که برخی برگشت پذیر و برخی برگشت ناپذیر است ولی در دوچشم به طور همزمان غیر معمول است مگر مواد مذاب که سبب سوختگی قرنیه و سطح چشم شود. چند حالت را ذکر می کنم:
    ۱- ورود جسم خارجی به داخل [یک] چشم و ایجاد کاتاراکت (آب مروارید) تروماتیک که سپس تحت عمل جراحی قرار می گیرد و اگر داخل فضای شبکیه نرفته باشد با یک عمل کاتاراکت و گذاشتن لنز حتی ممکن است دید اولیه را باز یابد و ظاهر چشم عادی است.
    ۲- همان مریض که جسم خارجی علاوه بر ایجاد کاتاراکت، وارد فضای زجاجیه شده و ابتدا نیاز به دو تا سه عمل دارد و ممکن است دید نزدیک به طبیعی یا دید کمی بعد از عمل پیدا کند (بسته به نوع و شدت آسیب).
    ۳- ورود مواد مذاب یا شیمیایی به هر دو چشم (و احتمالا به صورت)، که دچار سوختگی قرنیه می شود و نیاز درمان دارویی (قطره) طولانی مدت و دو یا سه عمل، شامل پیوند قرنیه، بازسازی سطح چشم، پیوند سلول بنیادی و از این قبیل موارد می شود (مثل جانبازان شیمیایی). در اینجا ظاهر چشم در اوایل ممکن است غیر طبیعی باشد و بسته به شدت اسیب و موفقیت عمل، ممکن است ظاهر چشم غیر طبیعی و یا نسبتا طبیعی (البته برای بیننده غیر پزشک) باشد و مثلا ممکن است لازم باشد با یک عینک کمی تیره نشان داده شود.
    ممکن است در ۶ ماه تا یکسال نیز این روند طی شود.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ