لیزربرای موهای زائد

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

باسلام خدمت خانم دکتر عزیز
میخواستم عوارض لیزر برای موهای زائد رو بدونم درصورت داشتن عوارض اگه جای خیلی باکیفیتی برای این کار انتخاب بشه بازهم عوارض خواهد داشت؟
باتشکر فراوان

حل شده 0
پوست ومو 2 پاسخ 2009 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ها ( ۲ )

  1. دکتر زهره خواصی
    0
    دی ۱۹, ۱۳۹۴ در ۷:۱۹ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    در لیزر موهای زائد مولکول هدف عمدتا ، رنگدانه ی موجود در ساقه ی مو است که به این رنگدانه اصطلاحاَ "ملانین" گفته می شود. انرژی ساطع شده از منابع لیزری توسط این رنگدانه جذب شده و گرمای زیادی به سلول های زایای مو می دهد که باعث تخریب آنها و عدم رشد مجدد مو می شود و به همین دلیل است كه هرقدر مو ضخیمتر و مشكی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب كرده و راحتتر از بین می رود .
    در عین حال چون ملانین در خودپوست هم وجود دارد ،هرچقدر مقدارآن بیشترباشد یعنی پوست تیره تر باشد احتمال جذب لیزر توسط پوست هم بیشتر می شود واحتمال سوختگی بالا می رود.موهای بلوند و بور نیز ملانین کمتری داشته و نسبت به موهای تیره میزان جذب انرژی کمتری دارند و کمتر به درمان پاسخ می دهند.به همین دلیل هرقدر موضخیم تر ومشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده وراحت تر از بین می روند.
    از عوارض عادی که ممکن است بعد از لیزر موهای زائد ایجاد شود خارش ، قرمزی پوست و تورم اطراف ناحیه درمان شده و تورم فولیکول مو هستند. این عوارض به ندرت بیش از 2 تا 3 روز طول میکشند
    از عوارض جدی و شایع لیزر موهای زائد آکنه و از بین رفتن رنگ پوست می باشد.
    وجود درجاتی از درد نیز از عوارض دیگر است.
    از عوارض نا خواسته تیره شدن و یا بی رنگ شدن پوست ناحیه و ایجاد سوختگی و تاول است. این عوارض بیشتر در افراد با رنگ پوست تیره و گندمگون دیده میشود. احتمال ايجاد عوارضي مانند عفونت و اسكار بسيار كم است و در صورت ايجاد تاول پوستي ممكن است زمينه براي آلوده شدن و عفونت پوست فراهم شود.
    بعضی از بیماران ممکن است به موادی که به کار برده می شود آلرژی نشان دهند.
    موفقیت درمان موهای زائد به چهار عامل بستگی دارد: رنگ مو، تیپ پوستی (از نظر میزان روشن یا تیره بودن پوست)، ضخامت مو و بالاخره تعداد جلسات درمان.به طور خلاصه می توان گفت بهترین نتایج از بین بردن موهای زائد با لیزرها در افراد با تیپ های پوستی پائین و رنگ پوست روشن و موهای تیره به وضخیم دست می آید. در افراد با تیپ پوستی تیره خطر جذب بیشتر اشعه ی لیزر توسط رنگدانه های موجود در پوست و ایجاد عوارض جانبی مثل سوختگی پوست وجود دارد. موهای سفید شده نیز فاقد ملانین بوده و اشعه ی لیزر توسط مو جذب نمی شود.( یعنی در صورت انتخاب مناسب از بابت جنس و رنگ پوست و مو و انتخاب تعداد جلسات با زمان و لیزر مناسب احتمال عوارض کمتر می شود )
    بهترین پاسخ
    • الهه
      0
      دی ۲۵, ۱۳۹۴ در ۳:۰۹ بعد از ظهر

      لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

      گزارش انصراف
      خیلی ممنون ازراهنمایی بسیار خوبتون

ارسال پاسخ