سوزش مقعد

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام.من حدود ماه پیش دچار عفونت ادرار شدم که بعد مصرف داروها تقریباً مشکلم برطرف شده اما یکی دو روز پس از اتمام دارو دچار سوزش در مقعد شدم البته این همیشگی نیست و ااغلب اوقات که دچار این مشکل میشود پس از دفع مدفوع میباشد. هیچ علامت خاصی هم ظاهر نشده. لطف کنید علت و درمان آن بیان فرمایید.

حل شده 0
جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی 1 پاسخ 2002 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

    0
    آبان ۱۰, ۱۳۹۵ در ۷:۴۱ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام خدمت شما
    سوزش مقعد بعد از دفع مدفوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و گاهی طبیعی باشد. با توجه به شرح حالی که شما در خصوص مصرف آنتی بیوتیک داده اید و اینکه مشکل شما بعد از آن شروع شده است یکی از دلایل مهم می تواند تغییر فلور باکتریال نرمال روده شما به دنبال مصرف آنتی بیوتیک باشد به همین دلیل توصیه ما به شما این است که به مدت 2 الی 3 هفته کپسول یوموگی (حاوی پروبیوتیک ) روزانه دو کپسول ( از مصرف کپسول در وضعیت خوابیده پرهیز شود و کپسول همراه مقدار کافی از مایعات مصرف شود) همراه با محصولات لبنی حاوی پروبیوتیک مانند نوشیدنی کفیر روزانه و ماست های حاوی پروبیوتیک استفاده بفرمایئد تا فلور روده شما به حالت طبیعی بازگردد.
    از دیگر دلایل سوزش مقعد می توان به فیشر یا زخم در آن ناحیه که اغلب به دنبال یبوست ایجاد می شود اشاره کرد که راهکار آن نیز مصرف میوه و سبزیجات کافی ، فیبر ، مایعات و تحرک کافی می باشد و در صورت عدم بهبود مصرف ملین و در صورت ادامه مشکل مراجعه به جراح می باشد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ