سوال از آقای دکتر علیرضا مومنی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

به نام خدا
مشکل اختلال در بلع همراه با درد و گرفتگی و دو رگه شدن صدا
با سلام خدمت آقای دکتر علیرضا مومنی
آقای دکتر حدود دو ماه پیش مادر من دچار درد دهان و دو طرف دهان و کام بالا و لثه و دندان ها شد
.یک یا دو روز بعد دچار درد گلو و اختلال در بلع و گرفتگی و دو رگه شدن صدا شد طوری که در روز پنجم صدایش به سختی در می آمد . و نه تنها نمی توانست غذای جامد بخورد بلکه خوردن مایعات هم همراه با درد بود و سرفه اش می گرفت . و میگفت انگار گلویم زخم شده یا انگار چیزی در گلویم گیر کرده . روز پنجم صبح زود فشارش به ۱۹ رسید که به اورژانس قزوین بردیم و پزشک عمومی مشکل بلع را تشخیص نداد و نوار قلب گرفتند و گفت مشکلی نیست
روز ششم به متخصص داخلی مراجعه کردیم که پس از نگاه کردن به گلو گفت انگار زخمه و دارو داد برای غرغره کردن . و گفت اگر بعد چند روز خوب نشد متخصص گوش و حلق مراجعه کنید دکتر گوش و حلق سی تی اسکن تجویز کرد در هفته دوم که نتیجه آن را به صورت فایل ارسال نمودم .
و بعد دیدن جواب سی تی اسکن گفت داخل گلو باد کرده است اگر تا هفته سوم خوب نشد ام آر آی انجام دهیم . در همان هفته دوم خدارا شکر گرفتگی صدای مادرم خوب شد .و از روز ۲۵ یا ۲۶ هم درد گلویش هم خدا را شکر بهتر شد و کم کم میتوانست غذای جامد هم بخورد .
بعد یک ماه مجدد به دکتر گوش و حلق مراجعه کردیم چون مادرم احساس میکرد هنوز چیزی در گلویش است اما دکتر با نگاه کردن داخل گلو گفت تورم داخل گلو خیلی بهتر و کمتر شده و دیگر نیازی هم به انجام ام آر آی نیست و انجام ندادیم .و مادرم را به فوق تخصص داخلی ارجاع داد تا آندوسکپی از معده و مری انجام دهد که نتیجه آن را هم در قالب فایل فرستادم .
۱-مادر من در سه هفته ای که دچار اختلال بلع شده بود ۳ یا ۴ با حالش بد شده طوری که میگفت حال درونی ام به هم میریزد و نه میتوانست بنشیند و نه بایستد باید حتما دراز میکشید تا حالش کمی بهتر شود .علت این مورد را میخواستم بدانم
۲- در آندوسکپی هایی که قبلا انجام داده بود دکتر میگفت ورم معده و میکروب دارد در حالی در نتیجه این آندوسکپی گفت فقط زخم معده دارد در صورتی که نتیجه آندوسکپی را که قبلا فرستادم شما به برامدگی اشاره کردید که باید بررسی شود بابت آن نگرانم این برامدگی به نظر شما چیست .چون آن را به پزشکان دیگر نشان دادم فقط دارو تجویز کردند .
۳-از همان روز اول اختلال بلع کتف راست مادرم هم درد داشت طوری که گاهی نمیتوانست دستش را دراز کند ولی گاهی خوب میشد علت آن را هم بفرمایید .
۴ -الان بعد گذشت دو ماه مادرم میگوید انگار احساس میکنم گلویم فرو میرود یا چیزی در گلویم فرو میرود آیا نیاز به بررسی هست ؟

۵ -سوال آخر اینکه آیا ارتباطی بین اختلال بلع و نتیجه آندوسکپی هست یا خیر با توجه به اینکه پزشکان قزوین فقط زخم معده تشخیص داده اند ؟

در ضمن مادر من ۵۱ ساله است به دلیل یائسگی گرگرفتگی و تعریق هم داشت ۵ ماه پیش آزمایش خون داد و خدا راشکر مشکلی نداشت فقط قند خونش ۱۳۸ بود. اما در سه هفته ای اختلال بلع داشت دچار تعریق هم میشد .
آیا نیاز به بررسی کیسه صفرا یا کبد هست با توجه به مشکلاتی که کر شد ؟
لطفا اگر پزشک خوبی در قزوین میشناسید معرفی کنید .با تشکر از شما .


فایل پیوست

فایل پیوست
حل شده 1
داخلی mhph 3 پاسخ 1652 مشاهده 0

پاسخ ها ( ۳ )

  1. دکتر علیرضا مؤمنی
    0
    آبان ۶, ۱۳۹۶ در ۶:۰۸ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    باسلام
    اختلال بلع ایشان به ضایعه درون معده ارتباطی ندارد و آن ضایعه که به احتمال زیاد خوش خیم میباشد نیاز به بررسی بیشتر با سی تی اسکن شکم و یا سونوگرافی آندوسکوپیک دارد.
    در صورت ادامه اختلال بلع انجام معاینه دقیقتر توسط متخصص گوش و حلق و بینی و در نهایت تست بلع باریوم توصیه میشود

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ
    0
    اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۷ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام اقای دکتر مومنی مادر بنده طبق نسخه جنابعالی نیاز به داروی اناگرالید دارد ولی متاسفانه این دارو در هیچ یک از داروخانه های تهران و شهرستانات وجود ندارد . سوال بنده این میباشد ایا این دارو مشابه هم دارد؟
    • دکتر علیرضا مؤمنی
      0
      خرداد ۱, ۱۳۹۷ در ۱:۵۹ قبل از ظهر

      لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

      گزارش انصراف
      سلام .
      داروی مشابه نداره ولی بسته به شرایط شاید بشه داروی جایگزین داد


      تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
      مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.

ارسال پاسخ