سندرم آسپرگر به همراه علائم جنون

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام‌،ببخشید میخواستم بدونم که سندرم آسپرگر ممکن است به مرور با علائم جنون مثل توهم یا بدبینی شدید همراه شود،یا اگر فردی مثلا از بچگی دچار علائمی مانند انزوای شدید یا فقر کلامی و یا ناتوانی در ادامه دادن روابط اجتماعی و… باشد و در نوجوانی دچار بدبینی های مرتبط با هذیان یا رفتار آشفته و غیر نرمال شود،دیگر سندرم آسپرگر مطرح‌نیست بلکه این فرد از کودکی دچار اسکیزوفرنیای مزمن بوده،ابتدا علائم منفی بروز کرده و سپس به مرور زمان یک یا چند علامت مثبت بروز کرده تشخیص اسکیزوفرنی مطرح میباشد و در واقع چنین حالتهائی خاص اسکیزوفرنی است یا چنین فردی ممکن است به انواع دیگر جنون مبتلا باشد ممکن است دوقطبی باشد و اینجور نیست که چنین حالتهائی مختص اختلال اسکیزوفرنی باشد؟

حل شده 0
اعصاب و روان احسان خواجوی 1 پاسخ 748 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    آذر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۵:۴۵ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام.
    بعلت مبهم بودن معيارهاي تشخيصي و اختلاف نظر بر سر گذاشتن تشخيصهايي نظير سندرم آسپرگر در طبقه بندي جديد يعني DSM5 ديگر تشخيصي به نام سندرم آسپرگر وجود ندارد و تمام تشخيصهايي(از جمله سندرم آسپرگر) كه تحت عنوان اختلالات نافذ رشد معرفي مي شدند در طبقه بندي جديد با هم ادغام شده و تحت عنوان اختلالات طيف اوتيسم معرفي شده اند.

    يكي از روشهاي افتراق اسكيزوفرنياي دوران كودكي با اختلال طيف اوتيسم اين است كه علايم از ابتداي تولد ارزيابي شوند. معمولا در اسكيزوفرنياي كودكي، كودك دوره اي از رشد و تكامل نرمال يا نزديك به نرمال را طي مي كند و سپس بتدريج علامتدار ميشود. اما در اختلال طيف اوتيسم علايم اختلال تكاملي از همان ابتداي تولد مشهودند.
    همچنين توهمها و هذيانها كه از علايم بارز اسكيزوفرنيا هستند در اختلالات طيف اوتيسم ديده نمي شوند.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ