زياد بودن ويتامين D

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام و وقت بخير..
دختري ١ سال و ٢ ماهه دارم كه با انجام آزمايش هاي يكسالگي همه چي نرنال بوده اما ويتامين D كه بايد زير ١٠٠ مي بود عدد ١٠٥ بود و با دستور پزشك مصرفش رو براي دوماه قطع كردم و بعد دوماه دوباره آزمايش انجام داديم و بعد ٢ ماه به عدد ١٠٤ رسيد..
ميخواستم بدونم اين بالا بودن ويتامين ضرري داره؟؟راه درمان و پيشگيري چه هست؟؟

حل شده 0
کودکان Maryam 1 پاسخ 1201 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

    0
    مرداد ۱۴, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۳ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    ویتامین دی از دسته ویتامین های محلول در چربی است که اضافه ان در بدن ذخیره میشود . بالا بودن میزان ویتامین دی در بدن باعث بروز اختلالات گوارشی , اسیب به کلیه و ضعف استخوانها میشود .
    با توجه به ازمایش میزان ویتامین دی کودک شما به مرحله مسمومیت و بروز علایم نرسیده ولی در محدوده هشدار است . در حال حاضر شما باید دریافت ویتامین دی رو در کودک خود محدود کنید . با توجه به ذخیره شدن ویتامین دی ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا میزان ویتامین دی در بدن کودک شما به حد نرنال برگردد . از مصرف هرگونه داروی حاوی ویتامین دی خود داری کنید . اکثر شربت های مکمل و شیرخشک ها حاوی ویتامین دی هستند . شیرها یا غلات غنی شده با ویتامین دی به کودک ندهید . علاوه بر این ها برخی واد غذایی مثل جگر و زرده تخم مرغ هم منبع ویتامین دی هستند که باید مصرف انها هم کنترل شده باشد . فعلا چون میزان این ویتامین به حد مسمومیت نرسیده نیاز به مداخله درمانی و دارویی نیست .


    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ