زردی و قرمزی چشم

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام من ۱۸ ساله هستم چشمهایم از پایین زرد و از بالا سفید هستند و بر روی این سفیدی و زردی قرمزی نیز هست بعضی اوقات سوزش و خارش و همچنین درد خفیف در چشمهایم احساس میکنم علت چیست؟

حل شده 0
چشم پزشکی علی 1 پاسخ 4328 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر بهزاد صفرپور
    0
    فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ در ۱۰:۱۱ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام
    رنگ چشم (رنگ عنبیه) و همچنین رنگ قسمت سفید چشم (ملتحمه و اسکلرا) در افراد مختلف متفاوت است و عوامل متعددی که اکثرا ذاتی هستند در آن دخیل هستند. با توجه به سوال شما، به نظر منظورتان قسمت سفیدی چشمتان است. رنگ این ناحیه بستگی به تعداد و تراکم و نوع عروق این ناحیه در آن فرد، محیط (مثلا تماس با اشعه آفتاب)، و خال هایی که در این ناحیه می تواند باشد و بسیاری عوامل دیگر دارد؛ هرچند عوامل پاتولوژیگ هم می تواند سبب تغییر رنگ این ناحیه شود، ولی در مورد شما به نظر این طور نیست و این سرشتی و ذاتی است. البته معمولا قسمت پایین تر (شاید به دلیل تماس بیشتر با آفتاب و شاید به دلیل احتباس عروقی بیشتر) تیره تر است و بیشتر به زردی می زند و قسمت بالاتر سفید تر است.
    در مورد سوزش و خارش چشم، اگر خیلی شدید نیست، از شایعترین علل آن خشکی چشم است، توصیه می شود، با شامپو بچه (یا شامپوهای مخصوص شتشوی چشم) هر شب لبه پلک خود را بشویید و همچنین قطره اشک مصنوعی حداقل هر ۶ ساعت برای مدتی استفاده کنید. در صورتی که زیاد پشت مانیتور هستید یا به صفحه موبایل نگاه می کنید، بهتر است مقداری آن را تعدیل کنید. در صورتی که خارش شدید دارید و به این اقدامات پاسخ نمی دهد، بهتر است به چشم پزشک مراجعه نمایید تا در صورت لزوم داروهای مخصوص آلرژی برایتان تجویز نمایند.
    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ