دل درد

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام
زمان که شب نوزاد دل درد داره و دسترسی به متخصص کودکان نداریست برای آروم کردن نوزاد چکار کنم ؟
لطفا منو راهنمایی کنید
با تشکر فراوان

حل شده 0
کودکان مریم 1 پاسخ 2483 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر زهره خواصی
    0
    اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۳ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    شيردهي نادرست ، خارج نشدن باد گلوي نوزاد پس از شيرخوردن و قرار گرفتن نوزاد در وضعيت نادرست و بلع هوا، باعث نفخ و دل پيچه را افزايش مي دهد.
    اصلا نباید نبات داغ، عرق نعناع و آب قند رو برای نوزادان داد .نوزادان تا 6 ماهگي به جز شير مادر به ماده غذايي ديگري نياز ندارند و مصرف موادي نظير عرق نعناع و نبات داغ که بسياري از مادران براي رفع دل پيچه نوزادان استفاده مي کنند به علت غير استريل بودن ممنوع است.
    آنزيم هاي گوارشي در دوره نوزادي به ويژه زير يک ماهگي نارس و ناکافي است و به همين علت،مواد غذايي به جز شير مادر در اين دوران توصيه نمي شود.قطره ويتامين آ د ( قطره A D )، تنها دارويي است كه براي نوزادان از 4 روزگي لازم است و تجويز مي شود.
    نوزادان وقتي كه به دنيا مي آيند، از شير مادر تغذيه ميكنند و هنگامي كه خيلي گرسنه هستند با ولع شير مي خورند و بنابراين همراه شير مقداري هوا هم وارد معده شان ميشود و همين هوا موجب فشار روي معده ميشود كه نوزاد را دچار دل درد ميكند و معمولا نوزاداني كه بيشتر هوا مي بلعند، دچار اين مشكل مي شوند. علاوه براين نوزاداني هستند كه روده هايشان قولنج دارد..
    دل دردهايي كه با علايمي نظير تب، سرفه، درد دست و پا، اسهال و استفراغ همراه است و به سادگي درمان نمي شود، بايد جدي گرفته شود.
    دل دردهايي كه در نوزادان يك و 2 ماهه بروز ميكند، كوليک يا درد به صورت قولنج نام دارد كه با گريه، جيغ زدن و جمع كردن دست و پاي كودك به سمت شكم به مدت يك تا دو ساعت و غالبا در شبها همراه است كه مادران ميتوانند در اين مواقع نوزاد را بغل كنند تا هواي داخل معده نوزاد تخليه شود. تغذيه اين نوزادان بايد مرتب باشد و با آرامش با آنها رفتار شود و پس از دادن شير حتما بايد هواي داخل معده شان را خارج كنند. او را بالا و پايين نيندازند. به آرامي به پشتشان بزنند و همين آروغ هاي كوچولو باعث مي شود كه هواي داخل معده آنها خارج شود؛ صداهاي ممتد مثل سشوار، هود و جارو برقي
    تكان دادن با آرامش و فركانس ثابت مثل رانندگي یا گهواره های سنتی
    زمزمه آرام مادر یا صدای پدر،در نهایت رعایت رژیم غذایی مناسب و بدون نفخ در مادر. اما اگر نوزادي هست كه با اين كارها مشكل اش حل نمي شود، حتما بايد به پزشك مراجعه شود.
    تشخيص و درمان صحيح دل درد تنها از طريق پزشك بايد انجام گيرد و خانواده ها از دادن داروهاي گياهي، شيميايي و خوددرماني براي بهبود دل درد كودكانشان جدا خودداري كنند.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ