در خصوص کمبود ویتامین D برای پسرم

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام ببخشید پسر من کمبود ویتامینD داره و در آزمایش خونی که داده کمبود ویتامینd را نشان داده الان حدود یک ماهی است که دچار پاهای پرانتزی شده ولی نه خیلی که قابل شهود باشه دکتر ارتوپد هم بردم کفش مخصوص براش تجویز کرده شربت absolet را دکتر تجویز کرده و هر روز صبح یک قاشق چایخوری بهش میدم میخواستم بپرسم چکار میتونم بکنم و اینکه چه قرصی غیر از این شربت بهش بدم و آیا لازم است یا خیر ؟ ممنون میشم

حل شده 0
کودکان 1 پاسخ 1729 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

    0
    اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶ در ۹:۵۶ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام . شما سن کودک خود را نفرمودید .
    درمان کمبود ویتامین معمولا به صورت خوراکی با پرل یا همان قرص ژله ای شکل 50000 واحدی ویتامین دی است که به صورت هفتگی تا 8 هفته تجویز میشود . معمولا شربت ها میزان کافی ویتامین دی برای درمان کمبود این ویتامین را ندارند و بیشتر به عنوان مکمل و برای پیشگیری استفاده میشوند . پس از 8 هفته بر اساس سن کودک درمان ادامه پیدا میکند .
    در صورتیکه کودک قادر به بلعیدن پرل نباشد میتوان محتویات ان را با روغن زیتون مخلوط کرده و به کودک داد ویا با مشورت پزشک از قطره های 12000 واحدی ویتامین دی استفاده کرد .
    در مورد تغییر شکل پای کودک نیز پای پرانتزی تا دو سالگی میتواند طبیعی باشد و معمولا بسته به شدت بعد از سه سالگی نیاز به درمان دارد .

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ