درخواست کمک از متخصص اطفال

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام؛
شرمنده که این سوالو مطرح میکنم اما چون من و همسرم شدیدا اذیت میشیم مجبورم بپرسم بعلاوه اینکه فکر کنم مشکل خیلی از افراد هم باشه.
ما یک پسر یکساله و یک ماهه داریم که حقیقتش از بعد دوران نقاهت پس از زایمان همسرم تا الآن نتونستیم من و همسرم لااقل یک ساعت باهم تنها باشیم و رابطه ی زناشویی داشته باشیم! مدام بیدار میشه و گریه میکنه؛ یا شیر میخواد یا ترسیده. از هر روشی مثل روشن کردن تلویزیون، گذاشتن روسری و لباس مادر کنار بالشتش، سعی بر بازی با بچه و خسته کردنش و سپس خوابوندنش و… استفاده کردیم اما فایده ای نداشته. حتی یکی دو سه بار کتوتیفن هم بهش دادیم اما نه تنها اثری نداره بلکه انگار بدتر هم میشه؛ بعلاوه اینکه ترسیدیم بدون تجویز مناسب پزشک، عوارضی داشته باشه.
حالا ما چیکار کنیم که لااقل هر دوهفته یکبار بتونیم راحت و در آرمش و بدون استرس باهم باشیم و رابطه برقرار کنیم؟!(ما هر دومون جوونیم و زیر سی سال مونه و مثل بقیه نیاز داریم).
ممنون.

حل شده 0
کودکان 09153356603 1 پاسخ 1031 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ در ۸:۲۵ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام،

    محل خواب بچه كجاست؟ آيا در اتاق خودش مي خوابد يا اتاق والدين، كه در اين صورت بهتراست لااقل روي تختي جداگانه خوابانده شود نه روي تخت والدين.

    عجيب است كه بچه يكساله خواب ممتد ندارد، چرا كه نياز شيرخوار به بيدار شدن و شير خوردنهاي شبانه در يكسالگي كمتر از قبل است و قاعدتا در فواصل شير خوردن بايد بتواند بخوابد. رفتار كودك در طول روز چگونه است؟ آيا در طول روز هم همين قدر بيقرار و وابسته به حضور والدين هست يا خير؟

    بعضي از بچه ها ممكنست قدري كم تحمل و حساستر از همسالان خود و به اصطلاح "كودك سخت" باشند.
    اما باز هم قابل مديريت است. روحيه و احساسات مادر هم در رفتار شيرخوار بسيار موثر است، اگر مادر فردي مضطرب باشد و دايما بابت هر موضوعي در رابطه با كودك دچار احساس گناه شود كودك متوجه اين احساسات شده و به گونه اي رفتار مي كند كه مادر را با ايجاد اين احساسات كنترل نمايد. همچنين اضطراب مادر سبب ايجاد اضطراب و بيقراري در كودك نيز مي شود. لذا آرامش مادر در ايجاد آرامش شيرخوار بسيار موثر است.

    اگر بچه در اتاق والدين مي خوابد، رابطه زناشويي نبايد در همان اتاق و در حضور بچه حتي اگر در خواب هم باشد انجام شود.

    توصيه مي شود كه با مراجعه به متخصص كودكان قبل از هر چيز از سلامت جسمي شيرخوار مطمين شويد و پس از آن جهت يادگيري مهارتهاي رفتار با شيرخوار به روانپزشك يا روانشناسي حاذق در اين زمينه مراجعه نماييد.
    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ