خونریزی شبکیه‌ چشم

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام ، خواهر من چشمهایش آب مروارید داشت ، چشم راست دووبار و چشم چپ یک بار با لیزر عمل شد ، ولی پس از گذشت چند ماه و معاینه‌ هر دو چشمش خونریزی کرده‌ 'خونریزی شبکیه چشم' در ضمن بیماری دیابت داشت و اکنون کنترل شده‌، آیا این خونریزی چگونه‌ و به‌ چه‌ شیوه‌ای درمان میشود؟ با تشکر فراوان

حل شده 0
چشم پزشکی زریان اسماعیل علی 1 پاسخ 1495 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر بهزاد صفرپور
    0
    مرداد ۱۷, ۱۳۹۶ در ۵:۰۷ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام
    خونریزی شبکیه در آب مروارید نداریم، به جز در موارد استثنایی. احتمالا خونریزی شبکیه مربوط به دیابت است (به خصوص اگر در هر دوچشم است)؛ هر چند با عمل آب مروارید مقداری سرعت پیشرفت رتینوپاتی دیابتی بیشتر می شود.
    کنترل قند خون و انجام پیگیری مادام العمر رتینوپاتی دیابتی توسط چشم پزشک تنها کاری است که می توانید انجام دهید. همانطور که دیابت هیچگاه درمان قطعی نمی شود ( به جز در موارد استثنایی)، مشکلات چشمی آن نیز پس از ایجاد هیچگاه ریشه کن نمی شود و معمولا سیر پیشرونده دارد و درمان فقط سرعت پیشرفت را آهسته می کند ( و این خود بسیار مهم است)‌. لذا هیچگاه درمان نباید رها شود همانطور که قرص یا انسولین مربوط به دیابت نباید رها شود. معاینات دوره ای توسط چشم پزشک و انجام لیزر یا تزریق آمپول داخل چشمی، یا عمل شبکیه هروقت که پزشک تشخیص داد باید انجام شود. ممکن است شما ۵ سال بعد علارغم همه درمان ها "دید کمتری" از الان داشته باشید ولی فراموش نکنید که اگر همین درمان ها را نمی کردید، پس از ۵ سال "دید بسیار کمتری" می داشتید.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ