تنگی نفس

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده تقریبا دو سال پیش مکمل بدنسازی پمپاژ کننده خون مصرف کردم(تنها یکبار ان هم نصف مقدار معمول) و از آن روز تا کنون به نوعی تنگی نفس مبتلا شده ام، به گونه ای که انگار که نفس کشیدن عادی ام کافی نیست و نیاز به دم عمیق دارم و در ان نفس عمیق نیز اینگونه است که انکار نمیتوانم یک دم عمیق و کامل بگیرم. دکتر متخصص قلب، داخلی و ریه هم رفتم ثمری نداشت و به گفته برخی از پزشکان عصبی است. در ازمایش ها هم گویا کمخونی هم دارم. با این اوصاف به نظر شما این نشانه ها علائم چیست. ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر


فایل پیوست
حل شده 0
اعصاب و روان 1 پاسخ 891 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۱ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام. با توجه به اينكه در ارزيابي هاي قلب و ريه و ... علتي يافت نشده علايم ذكر شده مي تواند به علل روانپزشكي مرتبط باشد. البته با توجه به وجود كمخوني ممكنست با درمان كمخوني اين علامت بخوبي برطرف شود و در بسياري از مواقع يكي از علايم كمخوني مي تواند احساس كم آوردن نفس باشد. اما اگر عليرغم رفع كمخوني باز هم اين علامت ادامه داشت ارزيابي روانپزشكي هم مفيد خواهد بود. گاهي در افراد مستعد به اختلالات اضطرابي بروز يك علامت جسماني گذرا مي تواند سبب ايجاد اضطراب سلامتي (health anxiety) شود و فرد بدون وجود يك مشكل جسماني آن علامت را مجددا و بطور مكرر تجربه نمايد.
    در اين موارد ايجاد اطمينان بخشي درباره نبود يك مشكل جسماني و استفاده از داروهاي روانپزشكي با اثرات ضد اضطرابي مي تواند كمك كننده باشد.
    لذا توصيه مي شود قبل از هرچيز اقدام به درمان كمخوني گردد و در صورت تداوم علايم عليرغم رفع كمخوني به نزد روانپزشك مراجعه شود.


    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ