تفسیر اصطلاحات روانپزشکی و تشخیص

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

باسلام،دوستی دارم که مدتیست تحت نظر روانپزشک است،آخرین بار من هم همراهش به مطب پزشک رفتم و در پرونده پزشکیش به اصطلاحاتی برخوردم که برخیشان خاطرم ماند میخواستم از این روی این اصطلاحات اختلال را تشخیص دهید،تا بدانم کدام بیماریست،و با آگاهی از بیماریش بهترین رفتار را با این دوست داشته باشم،(Great Delusion,Inappropriate Affect,Mood Swing,کلید روی موضوعات مختلف)،فکر کنم این چند تا برای تشخیص کافی باشد،به پزشکش هم برای آگاهی از اختلالش نمیتوانم مراجعه کنم و از خودش هم نمیخواهم بپرسم چون چند باری که درمورد بیماریش صحبت کردیم،ناراحت شده و انگار میخواهد بگوید دخالت نکن،حالا اگر میشود حدس بزنید که اینها اغلب نزدیک به کدام بیماریست،گفتم شاید اگر بیماریش را بدانم بهتر بتوانم با او ارتباط داشته باشم،در ضمن در ظاهر طبیعیست و اینها مورد جدئی را نشان،بیماریش خطرناک است.ممنون میشم اگر راهنمائی کنید.

حل شده 0
اعصاب و روان mohammad naseri 1 پاسخ 779 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    دی ۱۶, ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۷ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام.
    طبق قانون پرونده روانپزشكي هيچ بيماري نبايد بدست خودش و يا همراهانش داده شود و يك سند كاملا محرمانه است كه فقط پزشك معالج به آن دسترسي داشته و در موارد انگشت شماري(مسايل قانوني) هم روانپزشك طبق دستور دادگاه بايد بخشهاي خاصي از پرونده را به قاضي تحويل دهد. بنابراين لازم بود اين موضوع در مورد دوست شما هم رعايت شود. براساس همين قانون من نيز موظفم اگر براساس علايم ذكر شده تشخيصهاي خاصي در ذهنم مطرح مي شود آنها را نزد خود نگه دارم و هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ اخلاقي مجاز به افشاي راز يك بيمار نيستم.
    درباره اينكه ميخواهيد بهترين رفتار را با دوستتان داشته باشيد، بهترين راهنماي شما تجربه هاي مشتركي است كه با دوستتان داشته ايد و بمرور زمان راجع به ايشان شناختهايي پيدا كرده ايد. نهايتا مي توانيد از راهنمايي هاي پزشك معالج ايشان نيز استفاده كنيد.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ