تداخل داروی سرتالین با قرص یا روش ضدبارداری و زمان قطع داروی سرتالین

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام
وقت بخیر
جناب دکتر من به علت اضطراب شدید یا پانیک که با علایم بیدار شدن از خواب، نفس تنگی درخواب، گرفتگی شانه و بی قراری شدید قرص سرتالین ۵ ماهه خودم مصرف میکنم و حالم خداروشکر خوبه خوبه میخواستم بدونم تا کی مصرف کنم ؟

( من حدودا ۸ ساله دکتر مغز و اعصاب و روانپزشک رفتم و قرص های مختلفی خوردم خوب شدم یک دوره ای خوب شدم ولی وقتی مشکلی پیش نیومد و از توانم خارج بود منجر به استرس میشد دوباره مجبور به شروع قرص و دکتر میشدم الان اینجا اگر میپرسم برای اینه که توان مالی برای شروع دوباره و رفتن مکرر به دکتر رو ندارم چون من خیلی وقته خودمو میشناسم مشکلم اضطراب شدید هست علایم مشخصی داره برای همین همین جا لطفاً راهنمایی کنید تا کی قرص سرتالین بخورم که احتمال برگشت دوباره کم باشد )

۲.سوال بعدیم اینه که قرص سرتالین ، الپروزلام ، میترال و پروپانول و قرص های آرام بخش تاثیر قرص های جلوگیری از بارداری مثل قرص، آمپول و کاندوم رو کم می‌کنه

ممنون میشم جناب دکتر به دو سوالم پاسخ دهید.

حل شده 0
اعصاب و روان Shamim70 1 پاسخ 854 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    آذر ۱, ۱۳۹۷ در ۹:۴۲ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام

    حداقل مدت دوره درمان در اختلالات روانپزشکی بطور متوسط حدود شش ماه هست و بسته به علل مختلف مثل ماهیت عود کننده بیماری، استعداد ژنتیکی و صفات سرشتی، استرسهای محیطی و پاسخ درمانی به دارو احتمال عود سنجیده شده و مدت درمان تخمین زده می شود. بنابراین هیچ فرمول دقیقی در این زمینه وجود ندارد و معمولا مدت دوره درمان موضوعی است که مراجع و روانپزشک با هم بر سر آن به توافق می رسند.
    در مورد شما، بهتر است دارو حداقل تا شش ماه بعد از پایان عامل مساعد کننده ایجاد اضطراب مصرف شود و سپس به آهستگی کم شده و نهایتا قطع شود.

    اما با توجه به اینکه تجربه بازگشت علایم در پی علل استرس زا را دارید می توانید با پیش بینی آن موقعیتها و شروع مجدد دارو از شروع و تثبیت علایم جلوگیری نموده و بعد از رفع عامل استرسور داروها را به آهستگی کم و قطع کنید.

    پاسخ سوال دوم: داروها نامبرده کاهش دهنده اثر ضد باروری داروهای پیشگیری از بارداری نیستند.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ