تبخال تناسلی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام خانم دکتر. وقت بخیر
من حدود ۱۰ سال پیش (۸ ماه بعد از ازدواج) در ناحیه تناسلی و داخل واژن دچار جوشهای بسیار دردناکی شدم که حتی قدرت راه رفتن یا ادرار رو هم نداشتم. با مراجعه به پزشک تشخیص تبخال تناسلی دادن (بدون هیچ آزمابش یا نمونه برداری). اون زمان با پماد آسیگروویر درمان شد، ولی بازم هر چند وقت یک بار (مثلا سالی یکی دو بار) دوباره یه چندتایی جوش در ناحیه تناسلیم میزنه، کمی سوزش و خارش داره ولی توی چند روز برطرف میشه. من در این زمینه چند سوال دارم و ممنون میشم پاسخ بفرمایید.
۱-من قبل از ازدواج هیچگونه تماس جنسی و رابطه ای با هیچ کس نداشتم و شوهرم هم بارها قسم خورده که تا حالا غیر از من با هیچ کس هیچ رابطه جنسی نداشته و در طول زندگیش هیچگاه از این تبخالها نزده (با شناختی که توی این ۱۰ سال زندگی ازش پیدا کردم مطمئنم که راست میگه). سوال من اینه که آیا راه دیگه ای غیر از رابطه جنسی برای انتقال این ویروس وجود داره؟ یا ممکنه دکتری که بهش مراجعه کردم در تشخیص دچار اشتباه شده باشه؟
۲-من تا حالا فکر میکردم این بیماری عادی و مثل تبخال روی لب هست، ولی به تازگی متوجه شدم که این بیماری ممکنه عواقب بدی مثل بروز سرطان رو به همراه داشته باشه و این منو خیلی نگران کرده. در این شرایط پیشنهاد شما چیه؟ من چه کاری انجام بدم بهتره؟
۳-به تازگی شنیدم در همدان داروی درمان قطعی و بدون بازگشت این بیماری کشف شده و افراد زیادی استفاده کردن و نتیجه گرفتن. آیا شما این موضوع رو تایید میکنید؟

حل شده 0
زنان و نازایی haham1990 1 پاسخ 1500 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر منصوره علیرضایی
    0
    خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ در ۶:۲۰ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام عزیزم .
    با شرح حالی که گفتید به همون تبخال تناسلی یا Hsv میخوره .نگران نباشید ،ویروس هرپس یا تبخال تناسلی سرطان ایجاد نمیکنه. ‌ویروس Hpv یا وارت یا زگیل تناسلی اونم برخی از انواعش و ابتلای طولانی مدت میتونه عامل ایجاد سرطان دهانه رحم باشه

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ