اسکیزوفرنی در کودکان

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام،ببخشید دو سوال داشتم:۱-اختلال اسکیزوفرنیا در کودکان که نادر است،درواقع نوعی زوال عقل یا ناتوانی مادام‌العمر ذهنی محسوب میشود که از نظر علائم شناختی اختلال چشمگیری دارندیا اختلالی است که با درمان مناسب مبتلایان میتوانند به زندگی عادی برگردند و از نظر علائم شناختی هم اختلال چشمگیری ندارند؟۲-آیا این بیماری در کودکان اغلب با اختلالات دیگر ذهنی ممکن است اشتباهگرفته شود چون علائمشان مشابه است و ممکن است در ابتدا علائمش شبیه انواع اختلالات ذهنی دیگر مانند دوقطبی و…هم باشد و چون روند کندی دارد تشخیص دشوار است یا این بیماری اگر در کودکی شروع شود در ابتدا نسبت به سایر مشکلات ذهنی دیگر اغلب علائم شبیه طیف اوتیسم دارد و بیشتر با کودکان اوتیسم اشتباه گرفته میشوند و بنوعی جزء کودکان اوتیسم محسوب میشود که ممکن است بمرور دچار اوهام هم شوند؟

حل شده 0
کودکان توران 1 پاسخ 617 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    بهمن ۷, ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۷ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام. اسكيزوفرنياي با شروع در دوران كودكي نوع بسيار نادر و شديدي از اسكيزوفرنيا است كه به عنوان يك اختلال عصبي-رشدي پيشرونده در نظر گرفته مي شود و سير مزمن تر و پيامدهاي شناختي و اجتماعي شديد و افزايش علايم منفي در مقايسه با اسكيزوفرنيا با شروع در بزرگسالي دارد. در اينها، عوامل ارثي نقش بيشتري دارند و شواهدي از ناهنجاريهاي گسترده در رشد ساختمان قسمتهاي مختلف مغز وجود دارد. در واقع اسكيزوفرنياي زود آغازبا سير باليني شديدتر، كاركرد رواني اجتماعي ضعيف و افزايش شدت ناهنجاري مغز همراه است. البته عليرغم اين سير شديدتر،شواهد، مؤيد اثربخشي مداخلات دارويي و رواني-اجتماعي در درمان اين نوع از اسكيزوفرنيا است. نهايتا مي شود گفت كه اين نوع از اسكيزوفرنيا از پيش آگهي و پيامد بدتري برخوردار است.
    اسكيزوفرنياي زود آغاز مي تواند با اختلال اوتيسم شباهتهايي داشته باشد و گاهي اشتباه گرفته شود، اما اينها دو اختلال مجزا هستند و شكل باليني، سابقه خانوادگي، سن شروع و سير اين دو اختلال با هم متفاوت است. شروع اختلال طيف اوتيسم تقريبا هميشه قبل از سن سه سالگي است اما اسكيزوفرنيا با شروع كودكي معمولا شواهدي قبل از سه سالگي ندارد و عملا هيچ گزارشي از شروع اسكيزوفرنيا قبل از سن پنج سالگي وجود ندارد. ايندو اختلال با هم نيز مي توانند در يك فرد مشاهده شوند، بشرط اينكه تشخيص اسكيزوفرنيا بطور اختصاصي متمايز از تشخيص اختلال طيف اوتيسم باشد.
    اسكيزوفرنيا در كودكي كمتر احتمال دارد كه با اختلال دوقطبي نوع يك اشتباه گرفته شود، هرچند هم كه غيرممكن نيست و ارزيابي و دنبال كردن دقيق علايم بيماري به افتراق ايندو كمك زيادي مي كند.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ