اختلال در قاعدگی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام و خسته نباشید؛
مسئله ای داشتم که مدتهاست با آن درگیرم و تقاضا دارم راهنمایی ام کنید.
دختری ۲۹ ساله و مجرد هستم و هر ماه به این صورت عادت ماهانه می شوم: حدوداً در روز معینی (مثلا اول ماه یا یکی دو روز دیرتر) خون می بینم و این خونریزی تا حداقل ۵ روز و حداکثر ۷ روز ادامه دارد؛ طوری که رفته رفته خون به رنگ قهوه ای غلیظی تمایل پیدا می کند. سپس پاک می شوم و حدود یک روز بعد (گاهی کمتر از ۲۴ ساعت بعد و گاهی ۱ روز و نیم بعد) دوباره خون تازه خیلی کمی میبینم و نهایتا بعد از نصف روز پاک می شوم. سپس در روز بعد (خصوصا اگر فعالیت بدنی زیادتری داشته باشم) کمی خون میبینم. این چرخه پاک شدن و خون دیدن گاهی یک بار و گاهی سه بار تکرار می شود و در هر تکرار خون تیره تر و قهوه ای تری می بینم تا جایی از روز ۹ به بعد در نهایت به رنگ زرد در می آید که نمیدانم خون است یا ترشح رنگی. همانطور که گفتم فاصله پاکی بین خون دیدن ها گاهی کمتر از ۲۴ ساعت و گاهی ۱ روز و نیم می شود. مدت خونریزی جدید هم متغیر است. گاهی به همان لکه ای که دیدم خلاصه می شود گاهی تا نصف روز ادامه می یابد.
علت این قضیه چیست؟ با توجه به اینکه هر کسی را سراغ دارم نهایتا در ۷ روز کلا پاک می شود و مشکلی ندارد، آیا این نحوه پریود شدن حکایت از مشکلی دارد یا خیر؟ شایان ذکر است که چندبار سونوگرافی دادم و ابعاد رحم و تخمدانم سالم بود ولی یک کیست نابوتین ۱ سانتیمتری در دهانه رحم داشتم. ممنون می شوم علت این مشکل را برایم شرح دهید و اینکه چه کنم تا مشکلم رفع شود؟

حل شده 0
زنان و نازایی rihanna 1 پاسخ 1390 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر منصوره علیرضایی
    0
    تیر ۲۹, ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۰ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    براي بررسي مشكل شما آزمايشات كامل هورموني شامل تيروييد و پرولاكتين و ...لازم است ،اين نوع خونريزي طبيعي نيست و نياز به درمان دارد ،گاهي نياز است دارو مدتي مصرف شود ،ازمايش هورموني و سونوگرافي شما براي تصميم گيري نياز است .ضمنا كيست نابوتين مشكلي ندارد و علت اين مشكل نيست .
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ