اختلال خواب

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

باسلام؛ بنده آقایی ۲۷ساله و متاهل هستم که دچار اختلال خواب می باشم. میخواستم ببینم آیا می شود جوری اختلال خواب را درمان و یا لااقل کنترل کرد که به آرزوی خود که آن یک خواب عمیق و مفید از ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب تا ۶و ۷ صبح می باشد برسم؟ آیا حتما باید تست خواب داد یا با شرح حال و تجویز دارو میتوان درمان شد؟ برای این مورد به روانپزشک باید مراجعه کرد یا متخصص مغز و اعصاب؟ آیا فردی از همکاران حاذق تان در این زمینه در مشهد میشناسید که معرفی نمایید؟ باتشکر.

حل شده 0
اعصاب و روان 09153356603 1 پاسخ 2259 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    آذر ۲۴, ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۴ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام.

    اولين قدم در ارزيابي هر شكايت روانپزشكي از جمله مشكل در خواب، شرح حال دقيق و جامع روانپزشكي از مراجع است و تصميم گيري درباره لزوم انجام تست خواب و غيره منوط به نتيجه اي است كه روانپزشك از اخذ شرح حال مي گيرد.
    بطور شايع بسياري از اختلالات خلقي و اضطرابي مي توانند با مشكلاتي در خوابنيز همراه باشند كه با درمان همزمان آنها مشكل خواب نيز تا حد زيادي بهبود خواهد يافت.

    اگر صرفا اختلال خواب بدون همراهي با هرگونه اختلال روانپزشكي و يا جسمي مطرح باشد باز براساس نوع آن اختلال خواب درمان متفاوت است، از درمانهاي دارويي تا تكنيكهاي رفتاري و رعايت اصول بهداشت خواب و غيره.

    لذا بهترين كار مراجعه به روانپزشك و همكاري در دادن يك شرح حال جامع و كامل است.

    متاسفانه در مشهد روانپزشك با فوق تخصص اختلالات خواب نمي شناسم. اما از اساتيد دانشگاه مشهد آقاي دكتر فريدحسيني را مي توانم به شما معرفي كنم كه بطور كلي روانپزشك بسيار حاذق و توانمندي هستند.

    در تهران آقاي دكتر قلعه بندي از اساتيد روانپزشكي دانشگاه ايران فوق اختلالات خواب دارند و كلينيك خوابشان در بيمارستان حضرت رسول اكرم ص در خيابان ستارخان مي باشد.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ