ویتامین آ

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام دکتر، ممنون از سایت خوبتون. آیا مصرف زیاد ویتامین آ هم می تونه خطرناک باشه؟!
مرسی که وقت گذاشتید.

حل شده 0
تغذیه 1 پاسخ 1521 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر زهره خواصی
    0
    مهر ۲۰, ۱۳۹۴ در ۸:۲۴ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام از شما هم ممنون
    بله مصرف زیاد این ویتامین میتونه خطرناک باشه و باعث علائم مسمومیت بشه علائم مسمومیت می تونه سردرد ، استفراغ ، بی اشتهایی ، پوست خشک و خارش دار که پوسته پوسته میشه ، ترک خوردگی گوشه دهان و دوبینی ، تحریک پذیری ، خشکی مخاط و اختلالات استخوانی باشه
    مسومیت میتونه به شکل حاد یا مزمن اتفاق بیفته
    مصرف حاد بیش از 660000 واحدبین المللی (iu) معادل مصرف بیش از 13 عدد پرل (نوعی قرص شفاف) 50000واحد ویتامین آ و مصرف مزمن بیش از 10 برابر توصیه شده مجاز روزانه به طور مثال مصرف 33000 واحدبین المللی (iu) روزانه برای بالغین میتونه باعث مسمومیت بشه
    سلامت و موفق باشید
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ