عوارض قطع سرترالین

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام. خانم ۳۱ ساله هستم. مدت ۴ سال به تجویز دکتر جهت درمان اضطراب و افسردگی، سرترالین مصرف میکردم. حدود یک ماه هست که با کاهش دوز دیگه قرص را مصرف نمیکنم. در همین مدت هر روز سردرد در ناحیه پیشانی و شقیقه ها و همچنین گاهی اوقات حالت تهوع دارم. با توجه به اینکه قصد بارداری دارم چیکار کنم تا سردردهام قطع شود؟ ممنون

حل شده 0
اعصاب و روان hotstonee 5 پاسخ 15071 مشاهده 0

پاسخ ها ( ۵ )

    0
    دی ۲۷, ۱۳۹۵ در ۱۱:۴۲ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام، درصورتیکه معاینات بالینی طبیعی باشد با توجه به قصد بارداری توصیه به روشهای غیردارویی ( نظیر ریلکسیشن) و پرهیز از عوامل ایجاد کننده سردرد ( مثل بیخوابی، گرسنگی، استرس... ) و مصرف مکمل منیزیم میشود. درصورت عدم بهبود، میتوانید از پزشک معالجتان برای تجویز داروهای قابل استفاده در بارداری کمک بگیرید.
    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ
    0
    دی ۲۹, ۱۳۹۶ در ۲:۳۳ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    باسلام و عرض خسته نباشید من به مدت ۴ روزه که قرص نورتریپتیلین ۲۵ رو شبها نصف و قرص سرترالین ۵۰ رو عصر نصف میخورم . باعث تاری چشمم و بیخوابی و سردردو سرگیجه شدم . میتونم قطع کنم و دیگه نخورم چون تاحالا اصلا قرص مصرف نمیکردم .عوارضی نداره
      0
      بهمن ۳, ۱۳۹۶ در ۱۲:۵۹ بعد از ظهر

      لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

      گزارش انصراف
      با سلام
      قطع قرص و یا تغییر باید با نظر پزشک تجویز کننده باشد

      تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
      مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    0
    مرداد ۳۱, ۱۳۹۷ در ۹:۲۵ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    پرسش و پاسخ بسیار عالی
    0
    شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ در ۱:۳۹ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    من یک مدت تحت پزشک بخاطر دلشوره شدید آسنترا مصرف میکردم. آسنترا ۵۰ و نصف صبح نصف شب.
    بعد خودم کم کم قطع کردم که با این حال با عوارضش روبرو شدم لرزش دست و سرگیجه و ضعف.
    رفتم دکتر دوباره به من آسنترا داد و همونطور به روال قبل مصرف میکنم و خوب شدم.
    مشکل اینجاست که من نمیخوام دیگه بخورم و برم دکتر و احیانا دوز قرص رو بالا ببرن.
    ولی نمیدونمم چیکار کنم که با عوارضش روبرو نشم...

ارسال پاسخ