ظاهر دارو

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز
شربتی با عنوان زینک برای فرزندم تهیه کرده بودم و مقداری از آن را نیز مصرف کرده بود، بعد از گذشت ۴ ماه که دوباره شروع به استفاده از آن کردم تغییراتی در ظاهر دارو ایجاد شده بود اعم از تغییر جزئی رنگ، طعم و حالتش که کمی ژله ای بود و الان رقیق تر شده؛ آیا مصرف مجدد این دارو عوارضی در پی دارد؟

حل شده 0
دارو و غذا 1 پاسخ 1644 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر زهره خواصی
    0
    آذر ۸, ۱۳۹۴ در ۶:۳۵ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام و تشکر از محبت شما
    باید عرض کنم از اونجایی که در شربت زینک ماده شیرین کننده وجود داره وقتی که شما درب شربت رو باز می کنید و از حالت استریل در میاد اگر زمان مناسب برای مصرف بگذره محیط مناسبی میشه برای رشد میکروب ها و ممکن هست باعث عفونت بشه .
    همون طور که می دونید داروها تاریخ انقضایی دارند در مورد شربت ها به این صورت هست که تاریخ انقضایی که روشون درج میشه برای زمانی هست که درب شربت باز نشده ولی وقتی درب شربت باز میشه زمان انقضاش بسیار کوتاه میشه به طوری که در شرایط ایده آل یعنی زمانی که دما مناسب باشه ، نور نخوره و رطوبت نباشه بعد از یک ماه باید دیگه از شربتی که درب اون رو باز کردید استفاده نکنید.
    در ضمن وقتی ظاهر یک دارو بدون توجه به زمانی که اون رو باز کردید تغییر میکنه یعنی اون دارو دیگه قابل مصرف نیست ، و نه تنها اثربخشی لازم رو نداره بلکه میتونه مضر هم باشه.
    پاینده باشید
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ