حمله های عصبی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام
مادرم خانمی ۴۲ ساله هستن
از حدود ۵ سال پیش با خوردن قرصی برای سرماخوردگی(تاوانکس) دچار حمله های تنفسی و عصبی شدن بعد از اون با خوردن قرص و درمان تقریبا قطع شد و یکسال بعدش به دلیل فشار عصبی دوباره حملات شروع شد

چندین دکتر هم رفتیم و هر بار قرص هایی دادن و تا مدتی حمله ها کاهش داشتن اما هیج وقت قطع نشدن و بهبودی نداشتن

حمله هاشون در طول این ۳ سال انواع مختلف داشته
اوائل به صورت تنگی نفس و نفس کشیدن با اه و داد بلند که بعدش تمام عضلاتشون شل میشد

بعد از مدتی اون اه و ناله نبود اما عضلاتشون به طرف داخل به شدت جمع میشد دستها و پاها به حدی که بعدش درد داشتن از شدت اون انقباض

این اواخر هم حمله ها به صورت منقبض شدن شدید دست ها و گردن بوده و شل شدن بعد از حمله
دکتر قبلی ایشون دپاکین و نوروتریپتیلین تجویز کرده بودن
اما چند روز پیش دکتر دیگه ای رفتیم که نسخه شو ضمیمه کردم و والپرات ساندوز، کلونازپام و سیتالوپرام تجویز کردن و بعد از خوردن قرص های جدید حمله هاشون به شدت زیاد شد و احساس خودکشی و گریه و افسردگیشونم به شدت زیاد شد
متاسفانه به دکترشون دسترسی نداریم و من با سرچی که انجام دادم فهمیدم که والپرات سدیم و کلونازپام تداخل دارویی دارن و باعث تشدید حملات میشه واسه همین گفتم که فعلا کلونازپام رو قطع کنن
لطفا راهنمایی بفرمایید


فایل پیوست
حل شده 0
اعصاب و روان me_hosein 1 پاسخ 51 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

    0
    مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام و وقت بخیر
    در شرح حال مواردی مشخص نیست مثلاً آیا از لحاظ تشنج بررسی شده‌اند آیا مسایل قلبی و ریوی بررسی شده یا خیر اگر تشنج برای بیمار رد شده باشد احتمال حملات پانیک و یا اختلال تبدیلی یا همان هیستریا برای بیمار مطرح است داروهای تجویز شده داروهای مناسبی است و تداخل خاصی ندارند ولی بهتر است اس سیتالو پرام رو چهار روز اول شبی یک‌چهارم قرص چهار روز دوم شبی یک دوم و بعد آن شبی یک عدد مصرف کنند و کلونازپام را هم شبها مصرف کنند بهتر است ولی به نظر من لازم است یک دوره روان درمانی با یک درمانگر معتبر شروع کنند

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ