حساسیت به آنتی بیوتیک و پرش های عضلانی

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام . مردی سی و سه ساله هستم از دو ماه پیش به درمان آنتی بیوتیک حساسیت نشان دادم. بدنم راش زد و زیر گلوم متورم شد و مفاصلم به شدت دردناک شدن. بعد از قطع آنتی بیوتیک ها تقریبا دو روز بعد راش ها و زیر گلوم خوب شد ولی مفاصلم یکماه طول کشید تا خوب بشن. بیست روز بعد از بیماری احساس پرش در عضله دستم داشتم که تا الان تقریبا تمام عضلاتم بخصوص عضلات پاهام پرش دارن و فقط زمان خواب و اول صبح زود مشکلی ندارن. پرش ها دردناک نیستن و مدام جابجا میشن هر نقطه تقریبا پنج تا ده ثانیه و بیشتر طول میکشد تا پرشش برطرف شود. خیلی ممنون میشم اگر به من کمک کنید که چکار کنم؟ تشخیصتون چیه؟ آیا ممکنه اعصاب محیطی من آسیب دیده باشن؟ و یا نیاز به درمان هست؟؟
یک نقطه هم دقیقا پایین استخوان اسکپولای سمت چپم نیز سوزش زیادی داره.
(داروهای مصرفی من جهت درمان هلیکوباکتر پیلوری بودن.. تتراسایکیلین .داکسی سایکیلین.. مترونیدازول.. بیسموت و آمپرازول) (جهت درمان درد مفاصلم از پیروکسیکام استفاده کردم.)

حل شده 0
ایمونولوژی و آلرژی mirikhalegh 1 پاسخ 95 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر هادی قره باغی
    0
    تیر ۲۳, ۱۳۹۶ در ۱۰:۱۱ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    این پرشهای ظریف عضلانی در اصطلاح فاسیکولیشن نام دارند.
    این یافته فقط وقتی اهمیت دارد که با علایم دیگر مانند ضعف و تحلیل عضلانی همراه باشد. اگر فاسیکولاسیون بدون این علایم باشد فاسیکولاسیون خوش خیم نامیده میشود.
    برای درمان باید عوامل تشدید کننده از قبیل بیماری تیرویید، اختلال تنفسی هنگام خواب و مصرف داروهایی از قبیل کورتیکوستروییدها را شناسایی و کنترل کنیم.
    برای درمان علامتی به شرطی که فاسیکولیشن مداوم و آزار دهنده باشند داروهایی مانند کاربامازپین و گاباپنتین مفیدند.با توجه به جزیی بودن علامت اغلب درمان لازم نیست.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ