جواب آزمایش کراتین ۰٫۸ _ کرسترل ۲۲۶ _ triglycerides 62_ HDL 53 _ LDL 161

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

باسلام وخسته نباشید خدمت شما آقای دکتر جواب آزمایش گرفتم اما در بالا توضیح دادم لطفا راهنمایی کنید

حل شده 0
داخلی 1 پاسخ 909 مشاهده

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر زهره خواصی
    دی ۱۹, ۱۳۹۴ در ۹:۳۲ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام خدمت شما همراه گرامی
    در آزمایشات شما نکته ای که وجود دارد این است که سطح کلسترول خون و چربی بد (LDL) شما کمی بالا است.
    با توجه به اینکه بالا بودن کلسترول و چربی در خون خطر بیماری های قلبی- عروقی و سکته را بالا می برد توصیه می شود که با ورزش ، رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن سطح چربی های بد را در خون کاهش داد
    نحوه شروع و نوع درمان و توصیه هایی که جهت کاهش چربی می شود در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین توصیه ما به شما این است که جهت ارزیابی ریسک بیماری های قلبی و عروقی در شما که تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد از جمله سن ، جنس ، دیایت ، فشار خون و سیگاری بودن یا نبودن ، سابقه خانوادگی و .... به یک فوق تخصص غدد جهت لزوم شروع درمان دارویی مراجعه بفرمایید.
    ولی به عنوان توصیه کلی که به تمام افراد با چربی خون بالا داده می شود این است که سبک زندگی خود را تغییر دهند یعنی :

    1.تمام افراد با سطح (LDL ) بالا توصیه به کاهش مصرف چربی به خصوص چربی های مضر و اشباع می شود ( چربی ها دو نوع هستند: اشباع و غیر اشباع. هر دوی این چربی ها به ازای هر یک گرم، 9 كالری انرژی تولید می کنند. ولی اثرات این دو بر روی كلسترول خون متفاوت می باشد.
    چربی اشباع كه جامد است،اغب در غذاهای حیوانی وجود دارند. از جمله مواد غذایی‌ای که حاوی نسبت بالایی از چربی اشباع هستند می‌توان به محصولات حیوانی نظیر خامه، پنیر، کره، روغن، پیه و چربی گاو وگوسفند اشاره کرد، و غذاهای فر آوری شده و روغن بعضی از مواد گیاهی از قبیل: روغن خرما، روغن نارگیل و كره كاكائو یافت می شود. این چربی باعث افزایش كلسترول بد می شود و كلسترول وارد خون می گردد.
    چربی غیر اشباع در روغن زیتون، گردو، آجیل، غذاهای دریایی و تخم مرغ یافت می شود. این چربی برعكس چربی اشباع، باعث كاهش تری گلیسیرید ها (اسیدهای چرب) و افزایش كلسترول خوب و كاهش كلسترول بد می گردد و به این طریق كلسترول وارد كبد می شود.البته این چربی ها هم چاق کننده هستند و نباید زیادتر از حد استفاده شوند.
    چربی های اشباع در دمای معمولی جامد، ولی چربی های غیر اشباع در دمای معمولی مایع هستند.)
    2. توصیه به کاهش وزن در صورت اضافه وزن و چاقی
    3. توصیه به انجام ورزش های هوازی (هر تمرینی که سبب افزایش ضربان قلب برای مدت نسبتا طولانی شود ورزش هوازی است.ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در حدود 65 تا 80 درصد حداکثر میزان ضربان قلب برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار داشته باشد. فعالیت های روزمره مانند پیاده روی و یا بالا رفتن از پله ها اگر با شدت انجام شوند ورزش هوازی به حساب می آیند.ورزش های هوازی عموما شامل به کار گرفتن عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو ها، عضلات سینه و پشت پا که نیازمند اکسیژن بیشتری می باشند است. دویدن، دوچرخه سواری و شنا از ورزش های هوازی معمول می باشند، اگرچه طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند بازی بسکتبال، یوگا و ... هم می توانند ورزش هوازی به حساب آیند.)
    4.رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات
    با آرزوی شلامتی و شادکامی برای شما
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ