ترس از قرمز شدن در جمع

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سلام من پسر ۱۸ ساله ام که توی هرجمعی چه دوست چه فامیل چه خانواده و توی کلاس بخوام هر حرکتی انجام بدم سریع قرمز میشم و تپش قلب میگیرم و لرزش دست میگیرم و بعدش بدنم ضعف میکنه قرص سرترالین ۱۰۰ مصرف کردم چندماه ولی تاثیر نداشت بدلیل اینکه قرمز میشم تو هیچ جمعی صحبت نمیکنم حتی میترسم برم دکتر راهنمایی کنین.

حل شده 0
اعصاب و روان Saeed87870 1 پاسخ 206 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    اسفند ۶, ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام. بنظر می رسد که سرترالین را بصورت خودسرانه استفاده کرده اید که کار مناسبی نبوده. آیا قرمز شدن در جمع باعث صحبت نکردن در آن جمع می شود یا اضطراب اجتماعی ای که از قرار گرفتن در جمع ایجاد می شود مانع حرف زدنتان است؟
    برای رفع علایم بدنی ناشی از اضطراب اجتماعی معمولا می توان نیم ساعت قبل از قرارگیری در جمع از ترکیبات بتا بلاکر مانند پروپرانولول استفاده کرد. اما بازهم مصرف خودسرانه آن اصلا به صلاح نیست و لازمست پس از ارزیابی ضربان قلب و فشارخون و سابقه بیماری های جسمانی دوز مناسبی از این دارو توسط پزشک برایتان تعیین شده و تجویز شود.

    ضمنا، خوشبختانه علاوه بر درمان دارویی در صورت صلاحدید روانپزشک می توانید از درمانهای غیردارویی و رواندرمانی برای رفع این نوع اضطرب اسفاده کنید
    اولین قدم در درمان همین است که بر اضطراب خودتان چیره شوید و به یک روانپزشک مراجعه کنید.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ