عاقبت بیماران دوقطبی چگونه لست

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

سن : ۲۷
وزن : ۵۷
جنسیت : خانــم
عاقبت بیماری اختلال دو قطبی چگونه است.؟
باسلام.من خانمی۲۷ساله و پرستارهستم.البته الان مشعول به کار نیستم .که از حدود ۶سال پیش دردوران دانشجویی دچار سرخوشی زیاد.هذیان گزند وآسیب.کنترل.تجسم صدا اذان و پرحرفی و پرانرژی و بیخوابی شدم این علائم بیش از دوهفته طول کشید.بعد فاز افسردگی شروع شد.کاهش سطح حافظه.و مشکل داشتن در تصمیم گیری ساده در کارهای ساده.کم حرفی وترس از ملاقات افراد غریبه و شکاک بودن ‌…داشتم کاهش سطح خلق داشتم. و بعد دوترم مرخصی ادامه تحصیل دادم.ودرکل۵ سال با مصرف داروی الانزاپین و ریسپریدون بیماری من کنترل شد.ودوسال طرح رو هم مشغول به خدمت شدم.تا اینکه دارو فقط الانزاپین ۴روزی یکی مصرف میکردم تا اینکه بعد ۵سال این دستور های دارویی بر اثر آزار و اذیت و کتک کاری همسرم در دوران بارداری ام بیماری ام برگشت.و بعد حدود دو ماه کامل برطرف شد. ودوز داروها به یک النزامین در روز و یک ریسپریدون در روز افزایش یافت.با مراجعه به پزشک شیراز ۶ماهی سرترالین و لاموژن مصرف کردم. و بعد از ۶ماه بر اثر سوختگی عمقی پسرم و بیخوابی ۱۳روزه در بیمارستان سوختگی وپرستاری از ایشان در بازگشت به خانه وآزار واذیت همسرم بیماری ام برگشت.با ویزیت دو پزشک در شیراز و اهواز تشخیص اختلال دوقطبی دادن.و هیچ وقت بستری نشدم.الان دارم کارمازپین ۲۰۰ دو وعده و آزیپیپرازول ۵ دو وعده و بی پریدون ۲ یک وعده و کلونازپام یه چهارم یک میلی گرم در روز مصرف میکنم.سوالم اینکه با اینکه الان در بحران جدایی از همسرم هستم.واین خودش یک شوکه.ولی با این وجود حدود ۵ماهه بیماریم کنترل شده.و داروهام به همین مقدار ذکر شده بالا رسیده.دو ماه دوماه ویزیت میشم.درکل این هیستوری بیماری و داروهامه.خواستم ببینم میتونم این بیماری رو برا همیشه و زیر نظر پزشک شکست بدم.یعنی عاقبت این بیماری در حالت خیلی خوبش آیا میشه کاملا برطرف بشه با نظر پزشک ایا امکان داره که دارو مصرف کردن به صفر برسه.یا اگه با زیر نظر پزشک باشم میتونم پرستار رسمی بشم. ودر روند کارم اختلالی ایجاد نمیکنه.و درسته که تا سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی خیلی افت میکندوبیمازی درحال ازبین رفتن است.لطفا راهنمایی کنید.ممنون میشم اگه توضیحاتتون کامل باشه متشکرم.


فایل پیوست
حل شده 0
اعصاب و روان فریده عوض زاده 1 پاسخ 13892 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    مهر ۱۷, ۱۳۹۷ در ۵:۰۵ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام.
    این که بینش مناسب و اطلاعات کاملی درباره کسالتتان دارید خیلی خوب هست. اینطور که از توضیحاتتان متوجه شدم شما حدود چهار اپیزود از بیماری را تجربه کرده اید. با این تاریخچه حداقل لازم است به مدت پنج سال بطور منظم داروها را تحت نظر پزشک معالجتان ادامه دهید. در صورتیکه در این پنج سال هیچ اپیزود خلقی را تجربه نکنید با مشورت با روانپزشکتان می توانید بتدریج داروها را کم کنید. با توجه به اینکه با هربار عود بیماری، امکان عود بعدی تسهیل می شود و نیز استرسورهای زندگی بطور غیر قابل پیش بینی در زندگی وجود دارند توصیه من این است که عجله ای برای قطع کامل داروها نداشته باشید. در حال حاضر درمان قطعی برای این اختلال وجود ندارد اما خوشبختانه با داروهای موجود بیماری بخوبی قابل کنترل است و فرد می تواند مثل هر فرد دیگری به زندگی اش بپردازد.

    نکته مهم اینست که در اختلال دوقطبی مصرف ضدافسردگیها مثل سرترالین و سایر داروهای این خانواده، خانواده سه حلقه ایها چند ضدافسردگی دیگر می تواند سبب تشدید بدتنظیمی خلقی وعود دوره مانیا شود. بنابراین از مصرف هرگونه ضدافسردگی خودداری کنید.

    درباره فعالیت شغلی فکر می کنم شما بخوبی می توانید در رشته تحصیلی تان به فعالیت بپردازید. اما مهم است که بدانید بیخوابی و خواب نامنظم می تواند سبب عود شود. بنابراین تا جای ممکن است از شغلهای شیفتی بپرهیزید و شیفتهای روز را بردارید.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ