شکل دارویی ماینوکسیدیل

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام و خسته نباشید.
من بیش از ۲ ماه هست که درمان ریزش و کم پشتی ناحیه جلوی سرم رو شروع کردم و به تجویز پزشک متخصص فینستراید و RINFOLTIL و Hair-Vit و Ecophan رو مصرف میکنم، علاوه بر اینها Hairtonic حاوی ماینوکسیدیل ۵% هم برام تجویز کردند.(در نسخه فقط Hairtonic ذکر شده)
بار اول محلول مایع ماینوکسیدیل از برند Spectral.UHP به صورت اسپری از داروخانه همون دکتر بهم دادند، بار دوم از داروخانه دیگری محلول Alopexy بهم دادند، و این بار کف(Foam) ایرانی پاور هر دلتازکس بهم دادند، لازم به ذکر هستش همگی اینها با Minoxidil 5% بودند.
حالا سوال من اینجاست آیا تغییر مداوم و هر باره Hairtonic در هر دوره درمان اصلا کار درستی هست؟ چون مسئول داروخانه به دلخواه خودشون هر بار داروی دیگری رو تحویل بنده میدهند! البته از جهتی هم که هیچ کدام از این داروها ثبت شده و رسمی هم نیستند، به طور مثال دور اول جعبه دارو باز شده بود و هیچ برچسب وارداتی هم نداشت، دور دوم سری ساخت و تاریخ انقضا دست کاری شده بود! و این دور هم که دارو ایرانی هست و لااقل همون چیزی هست که شرکت تولید کننده عرضه کرده.
با توجه به اینکه ماینوکسیدیل هم در هر دوره مصرف نتایج متفاوتی رو نشون میده، نمیتونم از بین موارد بالا جمع بندی خاصی کنم.
لطفا در زمینه اینکه کدام شکل دارویی مناسب تر هست(محلول یا فوم) و از کدام محصول استفاده کنم راهنمایی دقیقی فرمایید که بنده مشخصا مصرف همان را ادامه دهم و در هر دوره ترکیبات مختلفی رو آزمایش نکنم.
با تشکر.

حل شده 0
پوست ومو سید علی 1 پاسخ 1758 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر مریم شمس
    0
    مرداد ۱۲, ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۷ قبل از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    سلام، مينوكسيديل ها با برند هاي مختلف فرق چنداني با هم ندارند، اما از بين اينها الوپكسي 5% از لحاظ سازگاري با پوست شما و احتمال كمتر عوارض ، مناسب تر است.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ