دستگاه گوارش اطفال بالا آوردن

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

باسلام الان کودک من چهار ماه دارد اول شیر من را میخورد بالا میاورد بعد شیرخشک نان خورد باز بالا اورد شیرخشک گیگوز خریدم باز بهتر نشد دکت گفت ببلاکarبخوره خورد بالا نیاورد ولی یبوست شدید گرفت دکتر گفت با ببلاک Ha قاطی کنم بالا زیاد نیاورد ولی اسهال گرفته بیرون روی زیاد داره نمیدونن چیکار کنم تروخدا اگه میشه کمکم کنید.

حل شده 0
کودکان 2 پاسخ 4091 مشاهده 2

درباره نویسنده

پاسخ ها ( ۲ )

  1. دکتر پرستو شریفی
    0
    مهر ۲۱, ۱۳۹۶ در ۳:۴۹ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام و احترام به مادر گرامی.
    شیرخوار شما به احتمال زیاد ریفلاکس معده دارد..ریفلاکس معده یک نقص ساختاری در محل اتصال معده و مری هست که بتدریج با بالا رفتن سن کودک بهبود می یابد و ارتباطی به شیر مادر ندارد و احتیاجی به قطع شیر مادر نبود.
    شما شدت و دفعات استفراغ و سیر وزن گیری کودک را ذکر نکردید.
    اگر وزن گیری کودک قابل قبول باشد و دفعات استفراغ زیاد نباشد و برای کودک خس خس سینه ایجاد نشده باشد فقط میبایست با ادامه شیر مادر، برخی نکات غذایی را خودتان رعایت میکردید و کودک را بر روی تشک با شیب ۲۵ تا ۳۰ درجه میخواباندین و بعد از هر بار شیردهی، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کودک را در بغل به صورت عمودی نگه میداشتید.
    اما در حال حاضر که شیر خشک مصرف میکند اولا اینکه بهتر است شیرخشک AR باشد که برند های ببلاک و بیومیل، این نوع شیر را دارند. کودکان که شیر خشک میخورند حتما باید در بین فواصل شیر خوردن، آب جوشیده خنک شده مصرف کنند تا دچار یبوست نشوند..همچنین ماساژ شکم به صورت دورانی با روغن زیتون به پیشگیری از یبوست کمک میکند. چنانچه با رعایت این نکات، با هر دو برند دچار یبوست شد ، شیر دیگری امتحان شود.
    همچنین توصیه میکنم قطره پدیلاکت که پروبیوتیک و تنظیم کننده سیستم گوارش هست را تا ۶ ماهگی مصرف کند.
    و اما در مورد ریفلاکس، اگر استفراغ ها با شیر خشک AR، کنترل شده و وزن گیری مناسب دارد، ریفلاکس خفیف هست اما اگر وزن گیری کند باشد و استفراع ها تداوم یابد باید تحت نظر پزشک، داروی مناسب شروع شود.
    با توجه به مشکل کودک شما، توصیه میکنم شیر خشک بیومیل AR را امتحان کنید و در فواصل شیردهی آب جوشیده خنک ( ۱۰ الی ۳۰ سی سی بر حسب میل‌ کودک) بدهید، اگر یبوست ( دفع مدفوع سفت وخمیری ) تداوم داشت تحت نظر پزشک شیر را عوض کنید.
    در ضمن بهتر بود تعریف خودتون را از یبوست و اسهال میفرمودید تا بهتر میتونستم کمکتون کنم. کودکان زیر ۶ ماه که فقط شیر مصرف میکنند مدفوع نرم و شل حاوی دانه دارند و دفعات مدفوع در هر کودکی بسته به نوع شیر( مادر یا خشک ) متفاوت هست.اگر دفع مدفوع کودک شما یک روز در میان هم باشد اما نرم و روان باشد و یا اگر روزی ۱۰ بار هم باشد و حاوی دانه باشد طبیعی محسوب میشود.

    تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ
    0
    بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    با سلام
    پسرم ۷۱ روزه هست.تا دو ماه فقط با شیر مادر تغذیه میشد ولی به علت وزن گیری ناکافی (یک کیلو در ۲ماه ) و رفلاکس دکتر ببلاک ar تجویز کرد. بی قراریش کم شده ولی دو روزه یبوسته و اذیت میشه. میشه راهنماییم کنین که میتونم شیرشو رقیق کنم یا باعث رفلاکس میشه؟
    لازم به ذکره پسرم نرمی حنجره داره و روزی تقریبا ۳۰ سی سی آب جوشیده سرد شده و بین شیردهی با شیرخشک، شیر خودمم میدم بهش.

ارسال پاسخ