تهوع طولانی مدت بعد از قطع قرص سرترالین

گزارش
پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با سلام خدمت شما من چهل روز قبل طبق دستور پزشک شروع به خوردن قرص سرترالین برای استرس خودم کردم و هفته اول یک چهارم قرص و هفته دوم نصف قرص را شروع به خوردن کردم به محض افزایش دوز دارو به یک دوم دچار حالت تهوع شدم و استفراغ کردم و از همان روز دارو را قطع کردم ولی از روزی که داروی سرترالین را قطع کرده ام همچنان و به صورت مداوم حالت تهوع دارم با اینکه از قطع قرص سرترالین بیشتر از بیست روز گذشته من همچنان حالت تهوع دارم و با اینکه در طول این بیست روز سه بار سرم تزریق کردم و آمپول دیمیترون هم جهت جلوگیری از حالت تهوع تزریق کرده ام ولی خوب نمیشم البته از روزی که دچار حالت تهوع شدم بیشتر اوقات دهانم هم خود به خود پر آب میشه میخواستم بپرسم برای از بین رفتن این حالت تهوع مداوم که از عوارض قرص سرترالین هستش و با اینکه بیشتر از بیست روزه که قرص سرترالین را قطع کرده ام و حالت تهوع مداوم ادامه داره و از بین نمیره چیکار باید بکنم تا خوب بشم؟

حل شده 0
اعصاب و روان 1 پاسخ 2064 مشاهده 0

درباره نویسنده

پاسخ ( ۱ )

  1. دکتر الهام گوران
    0
    فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۴ بعد از ظهر

    لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

    گزارش انصراف
    روانپزشک: سلام. درست است که تهوع از عوارض سرترالین است اما چند نکته در شرح حال شما با نسبت دادن تهوع شما به سرترالین نا همخوان است. اول اینکه شما با دوز یک چهارم اصلا این علامت رو نداشتید. البته ممکنه افزایش دوز سبب بروز یک عارضه بشود اما بهرحال کمی شک به تهوع ناشی از سرترالین را ضعیف می کند. دوم اینکه بعد از بیست روز از قطع این علامت همچنان ادامه دارد. در حالی که این عارضه در سرترالین یک عارضه طول کشنده نیست و با قطع دارو رفع میشود. بنابراین حتی اگر فرض کنیم اولین نوبت تهوع مربوط به افزایش دوز سرترالین بوده اما تهوع روزهای بعد علت دیگری دارد.
    با توجه به اینکه با مصرف دمیترون علایمتان بهتر نشده و جمع شدن آب در دهان، باید سایر علل تهوع ارزیابی شود. شما اشاره ای به جنسیت و سن و وضعیت تاهلتان نکردید. در صورتیکه یک خانم متاهل باشید احتمال مراحل اولیه بارداری وجود دارد. همچنین برخی از عفونتهای انگلی نظیر ژیاردیا یا عفونتهای کرمی می توانند این علامت را ایجاد کنند. همچنین گاهی بیماریهای گوارشی نظیر مشکلات معده می تواند با این علامت همراه باشد. داروهای دیگری هم هستند که می توانند تهوع بدهند و از نظر مصرف آنها باید بررسی شوید. بنابراین پیشنهاد می کنم جهت ارزیابی نزد یک متخصص داخلی مراجعه کنید.
    بهترین پاسخ

ارسال پاسخ