تنگی کانال نخاعی و عوارضات بعدی

پرسش

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما میخواهید این پرسش را گزارش کنید

گزارش انصراف

با عرض سلام و ادب . وقت شما بخیر.

ببخشید مادرم ۶۰ سالشه و چندین ساله که درد کمر و پا داره. پوکی استخوان هم دارند.
چند سال پیش MRI انجام دادن و مشخص شد تنگی کانال نخاعی داره و پا و زانوش هم دچار درد و تورم شده.

پیش پزشکان مختلف و متعددی و هر کدوم چند جلسه رفتیم (فوق تخصص روماتولوژی، مغز و اعصاب، ارتوپد، طب فیزیکی و توانبخشی) با انجام روشها و درمانهای مختلف (دارویی، داروهای غضروف ساز و مسکن، فیزیوتراپی، لیزر کمر، تزریق آمپولهای PRP و هیالورونیک اسید در زانو و ….) ولی تا بحال متاسفانه جواب خیلی قابل قبولی نگرفتیم و عمده درد و مشکل ایشون کمرش هست که همچنان پابرجا بوده و سبب دردهای سایر عضلات (کتف، گردن، لگن، پا و زانو) ایشون شده. البته آرتروز گردن هم ظاهراً دارند که شدید نیست. پیاده روی هم بطور پیوسته در حد ربع ساعت و آروم میتونن انجام بدن.

با تفاسیر فوق و اطلاعاتی که داشتم ممنون میشم راهنمایی و ارشاد بفرمایید که چه راهکار موثر و نتیجه بخش تری برای درمان ایشون باید استفاده کنیم. تزریق اوزون به کمر؟ جراحی؟ و …..

با تشکر از لطف شما

حل شده 0
مغز و اعصاب mojijoon 1 پاسخ 698 مشاهده 0

پاسخ ( ۱ )

دی ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۱ قبل از ظهر

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش داده شود

گزارش انصراف
    با سلام ،
    با توضيحاتي كه فرموديد ايشون چندين مشكل همزمان دارند و اغلب درمانهايي كه صورت گرفته بر روي ارتروز زانو متمركز بوده است،درمان تنگي كانال بستگي به عوامل مختلف از جمله شدت علائم خود بيمار(درد و سنگيني در پاها موقع راه رفتن،بيحسي و گز گز در اندام تحتاني و...)،يافته ها در معاينه وشدت درگيري در ام ار اي دارد و تصميم براي جراحي يا درمانهاي غير جراحي بستگي به در نظر گرفتن تمامي اين عوامل دارد .مراجعه به متخصص طب فيزيكي به همراه ام ار اي جهت تصميم گيري توصيه ميشود تا در صورت شديد نبودن علائم و ام ار اي درمانهاي غير جراحي از جمله تزريقات تحت گايد (اوزون و يا ...)براي ايشان انجام گردد.

تذکر : پاسخ داده شده به پرسش شما تنها به جهت راهنمایی است و جایگزین معاینه و ویزیت توسط پزشک نمی باشد.
    مجموعه پزشکان دکتر شما در خصوص عواقب بعدی مسئولیتی ندارد.
    بهترین پاسخ