عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

آسیب های ناشی از مصرف قند

آسیب های ناشی از مصرف قند

آسیب های ناشی از مصرف قند

هر کسی ممکن است این تصور را داشته باشد که رژیم غذایی به طور قابل ‌قبول سالمی را دنبال می کند، اما واقعیت این است که برای مثال در انگلیس هر فرد مقدار زیادی شکر، به طور متوسط معادل ۲۳۸ قاشق چایخوری در هفته مصرف می ‌کند،

بدون اینکه حتی متوجه باشد. در واقع درصد بالایی از این مصرف مرگبار قند در میان ‌وعده‌ های به ظاهر بی ‌ضرر مثل سوپ، ماست و سایر غذاهای آماده پنهان است.

به نقل ازyahoohealthقند علاوه بر این که هیچ گونه ارزش غذایی ندارد، تاثیرش به عنوان عامل اصلی چاقی و دیابت در سراسر جهان به اثبات رسیده است.

اولین علت ایجاد چین و چروک پوست:

مصرف زیاد قند و شکر پوست را در برابر اثرات آسیب ‌های محیطی، بسیار مستعد تخریب می‌کند.

آسیب به هورمون ها:

قندها تعادل هورمونی را به هم می ‌زنند، بنابراین مراقب وجود هر گونه عدم تعادل هورمونی، آندومتریوز یا دوره‌رهای قاعدگی شدید باشید.

قبل از شروع دوره قاعدگی تمایل به خوردن شکلات افزایش می ‌یابد. منیزیم موجود در شکلات به دلیل خاصیت شل‌ کنندگی عضلات مفید است،

اما بهتر است شکلات تلخ با شکر کم که تاثیر بیشتری دارد و بی‌ ضرر است، استفاده شود.

کاهش سطح انرژی:

قندها به جای کمک به افزایش میزان انرژی باعث کمبود انرژی می ‌شوند. ورزشکاران به خصوص با این مسئله آشنا هستند. خوردن غذاهای با قند بالا قبل از مسابقات ورزشی باعث کندتر شدن شما می ‌شود.

توصیه کارشناسان تغذیه برای میان ‌وعده خوردن مواد غذایی مانند سیب است. همراهی مقدار زیادی فیبر با قند طبیعی در مواد غذایی بهترین توصیه تغذیه ‌ای برای ورزشکاران است.

چرا که گلوکز آن به طور آهسته و مداوم آزاد می‌ شود.

اعتیاد به قند:

از آنجا که قند بر هورمون‌ های سیری و اشتها تاثیر می ‌گذارد (هورمون‌هایی را که پیام سیر شدن را به مغز می رسانند)

به شدت اعتیادآور است و به همین دلیل است که خوردن آن را ادامه می‌دهیم.

همچنین از آنجا که مصرف قند باعث تحریک دوپامین در مغز می ‌شود و به دلیل ایجاد احساس لذت‌ب خش، عادت بسیار دشواری برای ترک کردن است.

تخریب لثه ها:

قند نه تنها خطری برای سلامت دندان ‌ها است، بلکه به شدت باعث پوسیدگی لثه‌ ها می ‌شود که به نوبه خود موجب التهاب لثه و لق ‌شدن و افتادن دندان ‌ها می‌ گردد.

اختلال در سیستم ایمنی بدن:

مخمرهای تک ‌سلولی داخل روده ‌ها از قند تغذیه می‌ کنند و تعادل باکتریایی درون روده را به هم می‌ زنند.

از آنجا که ۸۰ درصد باکتری ‌های مفید برای دستگاه ایمنی در روده‌ ها قرار دارند، حفظ تعادل باکتری ‌های مفید برای مبارزه با ویروس ‌ها و باکتری ‌های زیانبار بسیار مهم است.

افزایش تعریق:

مصرف قند باعث می شود بیشتر عرق کنید و این عرق بدبو است. از آنجا که شکر برای بدن یک سم به حساب می ‌آید، نه فقط از طریق غدد عرق زیر بغل بلکه به هر شکل ممکن بدن سعی می ‌کند که آن را دفع کند.

عامل بروز بیماریهای قلبی:

مصرف قند با تاثیر بر افزایش تری‌ گلیسرید عامل مهمی در افزایش خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی به حساب می ‌آید.

افزایش نفخ:

هر چقدر بیشتر قند بخورید، بیشتر دچار نفخ می شوید، قند باکتری‌ های بیماری ‌زای درون شکم را تغذیه می‌‌ کند و منجر به افزایش جمعیت آنها می‌ شود.

خشکی پوست:

شکر تصفیه شده باعث کم ‌آب شدن سلول‌ های پوست می‌شود.

به جای صرف هزینه برای خرید محصولات مراقبت از پوست بهتر است که مصرف قند را متوقف کنید و به صورت ماهانه شاهد روند بهبود پوست ‌تان باشید.

منبع :

اوای سلامت

http://news.yahoo.com/health/

 

درباره نویسنده

ارسال پاسخ